tiistai 27. marraskuuta 2012

Koeviikko käyntiin

Silmälaseille heleä ja kaunis helmiäis
meikki. :)
   Nyt alkoi mullakin se legendaarinen koeviikko. Aijai tätä onnen määrää, kun pitää telkeentyä sisälle lukemaan kirjoja, satoja muistiinpanoja sekä selata läpi kaikki mindmapit mitä ikinä kirjan välistä löytyykään. Mulla oltiin juuri todettu pahanlaatuinen lukihäiriö, mikä nostaa stressi tasoa vieläkin enemmän tulevan äidinkielen kokeen suhteen. Ei hyvä.
   
   Olen aina tiennyt olevani hidas lukemaan, mutten koskaan ajatellut, että mulla olisi asteilla yhdestä viiteen  ihan sieltä pahimmasta päästä se lukihäiriö. Onhan se ihan hyvä että se tuli nyt testattua, mutta hieman ottaa päähän kuinka jokainen opettaja kyselee että "onko niitä äänikirjoja nyt hankittu?". No ei tietenkään ole, enhän mä nyt sokea ole(ihan vähän vain), jos nyt vähän kauemmin kestää lukea kun muilla oppilailla, niin mikäs siinä. En tahdo erikoiskohtelua, koska muuten tulee sellainen olo hyvistä suorituksista, etten olisi niitä ansainnut, vaan ihan säälistä olisin saanut. Ei kiitos. :)
   
   Näin koeviikon alussa hiostaa kyllä kaikki tekemättömät tehtävät, mitkä pitäisi tässä parin päivän aikana tehdä valmiiksi, jos arvosanaa haluaa. Mun mielestä on ihan älytöntä, miten opettajat antavat kursseillaan monta essee- kirjoitus tehtävää, niinkuin sinulla ei olisi muita kursseja mistä tulisi tehtäviä? Jos yhden jakson aikana yksi opettaja antaa neljä essee tehtävää, ja sitten vielä ne loput kuusi opettajaa antaa ne omat viisi tehtävää, tulee loppujen lopuksi yhdelle ihmiselle tekemistä kuuden henkilön edestä. No, tähän voi vaan sanoa että "mitäs menin lukioon".

Tossa oli nyt vähän mun koulu fiiliksiä, pakko sanoa että ottaa koville tasapainotella vapaa-ajan kanssa. 


Mulla on ollut lukulasit jo viidenneltä luokalta
lähtien, eikä ne koskaan ole mua haitannut,
päin vastoin, kaverin kanssa sanottiin pienenä
että näen maailman kirkkaammin kuin muut
lasien myötä. :)


Ja siis kun kuvia ruvetaan ottamaan niin sieltä
löytyy aina jokin kuva missä kaikki
menee ihan pelleilyksi...

Kun Helsingissä on ollut sää pelkkää vettä, tuulta ja kylmyyttä on ollut ihan hyvä idea pitää nutturaa. Pysyy sitten hiuksetkin kurissa huonona hiuspäivänä. (Ja tää kuvahan on otettu iltapäivällä, ja ihan kohtalaisen hyvin on pysynyt kasassa noin kymmenen tuntia.)
 
Jos jotakuta kiinnostaa, on noi hauskat retro silmälasit ostettu Tiger kaupasta. Ei ollut todellakaan hinta eikä mikään, ja näillä näkee todella hyvin! :)



Tässä on nyt mun motivaatio biisi mikä saa
aina mielen kohoomaan minä päivänä tahansa!
Tulee aina iloinen olo kun Fun:in musiikkia kuuntelee ja itse nimikin saa mulla energian oikeen kiehumaan.

Sopii tosi hyvin näin kun pitää lukemaan ruveta
ja kirjat muutenkin sortuu niskaan. :)

http://www.youtube.com/watch?v=qQkBeOisNM0
                       


 Venla kuittaa tämän päivän postauksen! :)


2 kommenttia:

  1. Saakos tuollaisia laseja mistään ilman vahvuuksia? on nimittäi iha super söpöt enkä ite laseja tarvitsis. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä laseja saa vaan vahvuuksilla, mutta veikkaanpa että tälläisiä löytyisi jostain muusta kaupasta ilman niitä vahvuuksia :)

      Poista